Sociální sítě na webu – Open Graph, Twitter Cards

Sociální sítě jsou dnes nedílnou součástí internetu. Hrají stále důležitější roli ve sdílení informací. V oblasti optimalizace webu bychom jim proto měli věnovat patřičnou pozornost.

1) Užitečný Open Graph

Tlačítko „To se mi líbí“ má již na webu většina tvůrců obsahu. Postupně se k němu také přidávají tlačítka sítí Google+, LinkedIN.

Problém ale je, že výsledkem sdíleného obsahu je určitá směsice prvků ze sdílené stránky (nesouvisející obrázek, nevhodný úryvek textu). Ta ovšem velmi často neodpovídá našim představám. Tento stav se dá napravit pomocí protokolu Open Graph. Za použití meta tagů v hlavičce zdrojového kódu snadno dostanete na sociální sítě přesně takové informace, jaké chcete.

Mezi nejčastější prvky, které se nastavují, patří titulek, popisek a obrázek. Možností ale máte mnohem více. Podrobný návod naleznete (anglicky) například zde.

Ve výsledku to pak vypadá následovně:

Facebook Open Graph

2) Práce s Twitterem

Twitter se navenek tváří jako by neuměl nic víc, než sdílet krátké zprávy. V principu to tak platí pořád, ale i s Tweety se dá kouzlit.

Základní věc, kterou byste měli pro sdílení před tlačítko nastavit, je dovětek „přes @tiwitter účet“.  Zvyšuje se tak šance na oslovení potenciálních followerů.

Příklad:

Twitter cards

Další užitečnou funkcí, která se v principu podobá protokolu Open Graph, je Twitter Cards. Jistě jste si už všimli tweetů, které pod kliknutí odhalí další informace. Jedná se o skvělý nástroj, jak udělat tweety zajímavější a zvýšit míru virálního sdílení.


Jak správně použít Twitter Cards se opět můžete (v angličině) dočíst zde.

Buďte sociální naplno!

Sociální sítě už dnes prokazatelně mají vliv na pozice ve vyhledávání Googlu. Velkou roli nehraje jen Google+, ale i Twitter a postupně také Facebook a to právě pomocí sdílení obsahu na vašem webu.

Kromě toho jsou sociální sítě skvělým nástrojem pro budování značky, který vám sice možná nebude přímo vydělávat, ale nepřímo se stává nedílnou součástí marketingu. Typickým příkladem jsou recenze restaurací, které mohou ovlivnit, kam návštěvník zamíří na oběd.

Blogy a magazíny mohou na své sociální profily vázat stálé čtenáře a neustále se jim tak připomínat. Stálí čtenáři čtou příspěvky prokazatelně déle a snižují bounce rate (více viz Moz Blog).

Jak jste na tom vy?

Používáte sociální sítě? Máte další techniky, kterých prostřednictvím sociálních sítí sdílíte? Podělte se námi v komentářích!


Přidat komentář