V mobilní reklamě je potenciál – prognózy do budoucna

Stejně jako ve světě, tak i u nás rychle roste počet chytrých zařízení a využívání jejich možností. Mobilní marketing se stal součástí marketingového komunikačního mixu a výdaje za mobilní reklamu stále rostou. Největšími hráči na tomto poli jsou zatím vyhledávač Google a sociální síť Facebook. Mobilní reklama využívá faktu, že uživatelé nosí svá chytrá zařízení u sebe, neustále je používají a kontrolují. Proto je možné nabízet hlavně lokalizované informace (např. časově omezené slevy v místě prodeje).

Mobilní reklama

Formáty mobilní reklamy

Mezi základní formáty mobilní reklamy patří PPC reklama – placená kliknutí v podobě textových odkazů. Na českém trhu operují dva hlavní systémy AdWords a Sklik, k této reklamě lze využít i sociální síť Facebook, který dokáže cílit dokonce na konkrétní druhy mobilních zařízení.

Mobilní display / bannerová reklama v sobě skrývá nebezpečí, že se může uživatelům chytrých zařízení jevit jako obtěžující a rušivá. Naopak formátem, jehož využívání roste, je krátká video reklama, která se objevuje před příspěvky na nejvyužívanějších portálech Youtube a Stream.

QR kódy využívají černé a bílé bloky uskupené do čtverce, po jejich naskenování se zobrazí zakódovaný obsah – textové sdělení, odkaz na internetové stránky.

Mezi už klasické formáty patří SMS / MMS zprávy s reklamním sdělením.

Nové reklamní formáty s budoucností

Podle testů Google na jaře letošního roku byla více než polovina vyhledávání prováděna prostřednictvím mobilních zařízení. Od dubna proto Google upřednostňuje ve vyhledávání weby, které jsou přizpůsobeny přenosným zařízením. Firmy by měly využívat Google platformy, jako jsou Google Places a sociální síť Google+. Vyhledávač Google se snaží uživatelům nabízet co nejrelevantnější reklamy s lokálním zaměřením. Novými reklamními formáty jsou v této době tzv. interstitial, zabírající celou obrazovku v mezidobí aplikací, např. při kliknutí na nový článek nebo při přechodu do nové úrovně hry. Také gadgety (miniaplikace na postranním panelu – videa, kalkulačky, prohlížení obrázků nebo jednoduché hry) a internet of things (komunikace mezi nejrůznějšími objekty) mají svou budoucnost ještě před sebou.


Přidat komentář