3 rady pro efektivního a produktivního podnikatele

Ačkoliv pracujete sedm dní v týdnu od rána do večera, máte pořád tolik práce, až vám z toho jde hlava kolem? Přesto se to vše snažíte zvládat, ale úspěch se nedostavuje v takové míře, jak byste čekali? Možná je na čase uvědomit si, že klíčem k lepším výsledkům není tvrdá práce, ale pracovat chytře – efektivně!

Rady pro efektivního podnikatele

První rada zní: Nebojte se svou práci delegovat

Mezi tím být zaneprázdněný a být produktivní je obrovský rozdíl. Protože to, že jste zaneprázdnění, nemusí vždy znamenat, že jste produktivní. Klidně si můžete dělat vše svépomocí a být v práci 24 hodin denně, ale stejně toho nestihnete tolik jako celý tým. Váš čas je totiž omezenou komoditou. Pokud však sestavíte tým a každý jeho člen bude mít svůj úkol, pokryjete mnohem více práce za méně hodin. S tím jde ruku v ruce úspěch a peníze. Díky týmu lidí si budete moci dovolit přijímat více zakázek nebo pracovat na projektech, které jste dříve museli z důvodu pracovního vytížení odmítat.

Pracovní porada - delegování úkolů

Pokud tedy toužíte být více produktivní, bez ostychu přeřaďte své úkoly na nové členy svého týmu. Nikdy není ostuda přiznat si, že potřebujete pomoc. Jakmile úkoly rozdělíte, zůstane vám více času na jiné, důležité věci, které potřebujete vyřídit, a vaše produktivita vzroste. Každodenním slepým a bezcílným odhodláním vše stihnout a zvládnout si pouze koledujete o syndrom vyhoření, takže na to pozor!

Druhá rada: Přestaňte pracovat přesčas

Čím více pracujete, tím méně efektivními a produktivními se stáváte v krátkodobém i dlouhodobém horizontu. Jakmile vaše pracovní doba přesáhne 60 hodin týdně, dříve nebo později se i přes všechnu snahu začnete zpožďovat v termínech, které jste dříve bez problémů zvládali. Vaše sebevědomí, odhodlání a pozitivní naladění klesnou stejně jako zisky.

Přesčasy v práci

Pro zamyšlení – přemýšleli jste někdy, odkud se vzal pětidenní pracovní týden? Pětidenní pracovní týden se ujal po experimentu, který v roce 1926 provedl na svých zaměstnancích Henry Ford, americký podnikatel a zakladatel společnosti Ford Motor Company. Ten pracovní dobu snížil z deseti na osm hodin a zkrátil pracovní týden z šesti dnů na pět. Díky tomu se mohli dělníci ve svém volném čase více realizovat a nabrat síly. V důsledku této změny se viditelně zvýšila produktivita zaměstnanců a automobilka začala ještě více prosperovat.

Co z toho vyplývá? Abyste si udrželi vysokou úroveň pracovní produktivity, nesmíte se ochudit o spánek a nesmíte trávit celé dny pouze prací. I takový Leonardo da Vinci si v průběhu dne dopřál několik krátkých přestávek, které vyplnil spánkem.

Třetí rada nad zlato: Neříkejte příliš často „ano“

Americký miliardář, obchodník a filantrop Warren Buffett jednou řekl: „Rozdíl mezi úspěšnými lidmi a velmi úspěšnými lidmi je ten, že velmi úspěšní lidé říkají ‚ne‘ téměř všemu.“ Z tohoto citátu je třeba vzít si ponaučení, protože pokud své snahy soustředíte na pracovní úkoly, které přinášejí malý nebo žádný výsledek, příliš daleko nedojdete. Takže namísto abyste tvrději pracovali, zaměřte se na úkony, které opravdu vydělávají.

Naučte se říkat ne

Problém spočívá v tom, že většina z nás říká „ano“ pouze z pocitu viny nebo zkrátka proto, že je to mnohem snazší než říkat ne. Nikoliv proto, že bychom daný úkol chtěli opravdu udělat. S tím je ale třeba se vypořádat. A čemu říkat ano a čemu ne? Pokud nemůžete přijít na to, čemu svůj čas obětovat, pak si zkuste uvědomit, co vše musíte udělat, vyřídit a naplánovat, abyste dokončili jeden úkol. Podle toho posuďte, zda vám to za to stojí. Takto optimalizujte všechny své budoucí úkoly a kývejte pouze na ty plodné, které vám přinesou výsledky.


Přidat komentář