Mít přehled o svém čase se vždycky vyplatí, obzvlášť pokud pracujete na volné noze a potřebujete k vyfakturování znát množství odpracovaného času. Orientovat se v čase stráveném u počítače také není k zahození ve chvíli plánování denních úkolů nebo dalších projektů. Jenže jak efektivně měřit svůj čas, tak abyste měli opravdový přehled o všech svých aktivitách? To vám poradíme v článku.
Posviťte si na svou prokrastinaci
Máte pocit, že jste u počítače nad prací strávili celý den, ale výsledky tomu příliš neodpovídají? Možná že se během práce necháváte unést do vod, které s vašimi povinnostmi nemají nic společného. Třeba to neděláte ani vědomě, ani příliš často, ale přesto k tomu dochází. To vše vám pomohou odhalit různé aplikace na měření času. Díky správně zvolenému time trackeru zjistíte, co opravdu stojí za dlouhými hodinami prosezenými u počítače a jakou činností trávíte nejvíce času. Svého času si začnete okamžitě více vážit, a lépe si ho tak naceníte. Informace z time trackeru můžete také využít při žádosti o zvýšení platu.
Zjistěte, jak si vedou jednotliví členové vašeho týmu
Aplikace na měření času se také skvěle hodí, pokud pracujete v týmu. Díky tomu zjistíte, jak si jednotliví členové vedou, jaké úkoly jim dávají nejvíce zabrat a podobně. Na základě toho je můžete více motivovat, práci jim přerozdělit a vše lépe zorganizovat.
Kromě toho time monitoring funguje jako bič, který dovede k práci povzbudit a připravit vhodné prostředí. Protože jak to tak bývá, většina z nás je produktivnější, když má nad sebou pomyslný bič. Využíváním time trackeru možná také zjistíte, že pracujete rychleji při poslechu hudby nebo podcastů.
Aplikace na měření času
- Toggl – jednoduchá aplikace, která vám pomůže měřit čas strávený, čímkoliv chcete. Je to jedna z nejznámějších a nejčastěji používaných aplikací. Funguje na principu manuálního zapsání úkolu a přiřazení ke konkrétnímu projektu. K úkolu také můžete přidat hodinovou sazbu. Měření se spustí startem a vypne ukončením časovače. Aplikace je závislá na ručním zadávání činností a spuštění. Neočekávejte tedy od ní automatické sledování. Výhodou však je možnost zobrazení statistik, její bezplatná základní podoba a možnost používání v týmu.
- PrimaERP – umožňuje sledovat čas věnovaný jednotlivým klientům a úkolům. Zároveň ji lze propojit s Google a Exchange kalendáři, Basecamp a jinými aplikacemi. Lze ji využívat i v týmu, k vedení docházky a přípravě pro vyúčtování.
- TopTracker – kompletně bezplatná aplikace s méně funkcemi. Umožňuje základní měření času jako předešlé aplikace, avšak nedovede sledovat budget pro jednotlivé projekty ani nacenění hodin. Jedná se o opravdu jednoduchou a přehlednou aplikaci, v níž se nelze ztratit a která poskytuje jen to nejnutnější.
- TimeEdition – velmi nenáročný a přesný nástroj, který vám umožní spravovat práci až pro osm různých klientů najednou. Obsahuje automatické stopování práce, pokud je počítač v nečinnosti, a automatické obnovení. Data lze do programu zadávat i ručně, importovat je nebo exportovat. Nevytváří však přehledné grafy a statistiky.
- Timely – pokud hledáte kompromis mezi aplikací pro měření času a kalendářem, je Timely přesně pro vás. Nabízí přehledné plánování činností s automatickým či ručním zapnutím měření času. Ve výsledných analýzách si poté můžete prohlédnout, jak moc se vaše předpoklady o jednotlivých úkolech lišily od reálně naměřených časů.
Tweet